Första balsamtvätten

Idag hade jag min första rena balsamtvätt. :D
Tvättade ordentligt med tvättbalsamet, sköljde ur jätte noga och sen hade jag i min inpackning som vårdande balsam i längderna. Lät det verka i kanske 3-5 minuter innan jag sköljde ur det. Kramade ur håret med handduk och hade i en klick balsam som leave-in. Lindade in håret i kökshandduk (måste allvarligt köpa microfiberhandduk) och satt upp det med en toffs.

Nu har det torkat och detta är resultatet:

Fortfarade lite torrt men absolut finare och mjukare lockar.






Juste, jag fuskade med kinamat i tisdags ;) det var länge sen. Hanna skulle ju flytta till sthlm som vi vart 4 tjejer som gick och åt på världens godaste kinarestaurang. Åt inte mkt ris men desto mer vårrullar ;) Vart nog den första kinarestaurangen där biffen och kycklingen inte vart sega eller gummiaktiga. Kommer absolut gå tillbaka dit :) 1-2 fuskdagar klarar min kropp.

Idag åt jag sista biten kött jag hade i frysen. Supergott. Lite mkt sås men men. Hade en fräsch sallad vid sidan av som inte syns på bilden för den vart kvar i köket :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback