You little demon!



Din hemska hemska människa!!!
Du sitter och ljuger svenska folket rakt upp i ansiktet och inte en jävel säger emot dig!

Lögn 1: "Grovt bröd och frukt ger ett lägre blodsockret"

Hennes uttalande kan ju tolkas olika men faktum är kolhydrater med lågt GI höjer också blodsockret, kanske inte lika mycket och likasnabbt men det ger endå en konstant insulinutsöndring som pågår länge. MEN det är bra med fullkorn och råris och andra kolhydrater med lågt GI om man inte är kolhydratskänslig.



Lögn 2: "Vi VET ju att animaliskt fett leder till hjärtkär-sjukdomar"

Jag har då inte hittat en enda studie som visar att mättad fett är dåligt. Inte heller har professorer som VET hur man letar och granskar forskning hittat något. Visserligen finns det studier där slutsatsen är att mättad fett ger hjärtkärl-sjukdomar men kollar man på dessa studier har personerna (eller råttorna för den delen) fått kolhydrater och protein samtidigt och då kan man bara inte dra slutsatsen att det är fettet som lett till sjukdomen.
Mer och mer börjar inse att SLV tusentals studier inte på något sätt styrker deras kostråd, därför ska det nu genomföras en stor utredning som ska bli klar tidigast 2013.
Så faktumet att man under 50 år inte kunnat bevisa att fett är farligt tyder iaf för mig ganska mycket på motsatsen :)



Lögn 3: "Vi måste äta mindre och röra oss mera!"

BULLSHIT! Tortyr är vad det är. Varför ska vi äta lite av den mat som gör oss hungriga?
Är man en person som inte har en normal förbränning då får man nästan springa 2-3 mil om dagen för att gå ner i vikt samtidigt som man ska äta lite mat.
Men jag håller med om att många äter alldeles för mycket och lösningen kan vara att äta mindre.
Men vi kan inte springa 3km och tro att vi ska bli mätta av en kycklingsallad utan dressing sen. Det går bara inte.
Och värst, detta framförs ju som det ENDA sättet. Det finns bara detta sättet. Ät mindre rör dig mer, det funkar för ALLA. Självklart funkar det, inget snack om det, men hur många KLARAR AV det?
Nä, jag äter då hellre riktig mat som jag blir mätt på och går mina vårpromenader. Känns bättre än att svälta sig och träna så man inte hinner eller orkar med annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback