Update

Ojojojoj vad mkt jag haft för mig senaste veckorna. Har börjat jobba och det känns UNDERBART! Älskar jobbet mer än jag trodde. Går bra ihop med kollegorna och har kommit in i allt väldigt snabbt. Trodde verkligen det skulle gå som på praktiken att jag inte vågar prata med nån och inte gör saker själv utan bara står och glor men ICKE! Jag pratar med dom trevliga tanterna och gubbarna och fixar dom helt själv på morgonen :) Jobbar ju då på ett demensboende om ni inte förstått det ;)

Om några veckor kommer min första lön. Några tusenlappar blir det och eftersom det är hyresfria månader nu har ja råd att lägga undan lite till tatueringen och köpa nytt skrivbord och matta. Ska även införskaffa nytt soffbord och ny tv-bänk, hoppas kunna hitta det mesta begagnat :)

Med LCHF har det inte gått så bra. Har varit illamående och allmänt konstig i kroppen så i veckan ska jag till vårdcentralen och kolla upp det! Har haft svårt för fet mat och annan mat överhuvvetaget. Har bara gillat viss mat, typ...yoghurt och saltgurka och väldigt sugen på sallad e jag med. Så jag har lagt till lite mer kolhydrater i kosten och dragit ner på fettet. Lite mer frukt och sånt :) Känns lite bättre nu och pendlar upp o ner med 2kg bara om dagarna :)

Så nu är jag sugen på att beställa lite Atkins shakes och barer :) inte riktigt som 100% måltidsersättning varje dag, det tror jag inte blir nyttigt. Men tänkte mig att det kan vara smart att ta en shake på morgonen innan jobbet. Jag får inte i mig nåt kl 6 på morgonen så en proteinrik shake kommer nog sitta fint. Sen när alla patienter är uppe så blir det fika och då har det ju blivit ett o annat knäckebröd (tack gode gud att dom har bregott och fullfeta saker på jobbet, dom kör inte med margarin och lättmjölk och annan skit). Tänkte att istället kan manju ta en chokladbar då. Sen är det lunch och den är oftast direkt efter fikat eller om man har tur kan man få den efter lunchen och då kan det ju sitta fint med en shake med om man itne hunnit eller glömt ta med egen lunch, kan va smidigt att ha ett paket shakes i kylen.
På kvällen hemma kommer det nog bli en kycklingsallad och en lagomfet dressing så man får i sig nån riktig mat också :)


Och jo, jag är övertygad om att dessa shakes och barer kanske inte innehåller så hemskt bra saker, men dom är bättre än andra godisbarer och sockershakes (dvs Nutrilett&Co). Jag är itne så hems noga när det kommer till tillsatser även om jag försöker undvika dom för det mesta. Jag behöver itne ha 100% ren mat. Och nu när jag mår så illa vissa dagar att jag itne få i mig nån ordentlig mat tycker jag Atkins kommer vara en bra lösning. Sen kommer jag självklart passa på och äta riktig mat när illamåendet tar en paus :)

Ja, det var de ja, ledig i veckan som det ser ut nu så jag ska passa på att vila upp mig, kanske träna lite (köpte ju en hantel) och spela lite dataspel :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback