Dagens LCHF-tips

Visst är det gott med panerad fisk, schnitzel eller chicken nuggets? Men för det brukar man ju använda ströbröd och det är ajjabajja. Jag testade lite olika paneringar och kom fram till följande:
(obsera att detta är vad jag tycker, andra personer har andra smaker och tycker annorlunda)

Sesam:
Supergott om man ska göra chicken nuggets, mindre bra till att panera en hel filé eller fisk med.
Man får steka på svagare värme annars bränns fröna och kycklingen är rå i mitten. Bäst att steka i smör, ger en lite besk smak om man steker i olja.

Kokos:
Gott till chicken nuggets också, även om jag inte är något fan av kokos. Passar bra till fisk också. Mindre bra till gris och nöt.

Pofiber:
Absolut bästa och godaste paneringen. Det smakar precis som vanlig panering om inte ännu godare. Blir godast om man steker i smör och ännu godare om man steker i smörfett (smör där man tar bort vattnet, mjölkproteinet och mjölksockret), då kan man nästan inte sluta äta.

Det finns säkert fler paneringar men jag tycker dessa tre är dom bästa :)

Nästa blir att testa om man kan blanda pobibret med ägg och grädde och göra en smet av det för att fritera grönsaker och kyckling.





Kommentarer
Åsa

Då måste jag ju tipsa om en till!=) Jag kör friterade fläsksvålar i en mixer tills det är som typ ströbröd i konsistensen, sen kan man panera i det å så steka i smör, mums! Jag gjorde det med kycklingbitar å hela familjen tyckte det var SÅ gott!=)



Kram

2011-09-06 @ 08:58:17 | http://poppikock.blogspot.com
YeNa

Tack för tipset, det ska jag testa! :)

2011-09-07 @ 13:20:20 | http://newyena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback