LCHF-kompis

För nån dag sen gick jag till Birsta med en kompis. Hon hade bestämt sig för att testa LCHF, "på måndag börjar jag" sa hon. Så jag tänkte, varför inte hjälpa henne?
Så vi åkte till Birsta och vi skulle äta där. Jag sa att hon skulle ta samma som mig och inte en hamburgare som hon först ville. Och hon skulle skippa colan och ta vatten eller lightläsk till. Så vi gick till Donatello...Donatella? ja nåt sånt, och jag beställde en kycklingsallad med extra mkt vitlökssås, mkt ost, ingen majs (y) Dom har saftig, färsk kyckling, ingen gummiskit och en bra sås. Visserligen är det inget man ska äta varje dag för jag är osäker på hur mkt kolhydrater såsen innehåller, men det ser ut som att dom gör den själv.
Hon var iaf tveksam på om hon skulle bli mätt på en sallad, men självklart blir hon inte mätt på salladen utan på att den är dränkt i fet dressing :P
Efter lite fundering tog hon dock samma sak som mig, och jag var stolt!
Sen vart hon iofs fikasugen och sa att en liiten kaka gör la inget, men jag lyckades övertyga henne att hon bara var sugen för hon e så van att äta nåt direkt efter maten. Det blev ingen fika, inte ens kaffe.
Sen åkte vi och handlade och hon frågade massa om vad man ska tänka på. Hon har en del kvar att lära sig men hoppas hon håller sig till det nu.

Efter massa timmars spring på birsta och IKEA åkte vi äntligen hem med 6 tunga kassar mat och annat skojs. Hemma tog vi lite mackor, LCHF mackor alltså ;) Sesambrödet jag bakade med en massa fet ost på <3

Nu ska jag ringa henne och fråga om hon hållt sig till LCHF ;)



Kommentarer
Alexandra

Vad roligt att ha hittat ännu en LCHF:are i Sundsvallsområdet =D

2011-07-26 @ 19:29:07 | http://henrystories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback