Tacofärs med blomkål-broccolimos

Jag har aldrig skrivit ner recept så jag kanske är lite otydlig. Kommer inte ange några mått då jag ALDRIG följer recept till punkt och pricka och själv aldrig tänker på hur mycket jag använder. Jag går efter känsla och det är inte svårt alls att få till en bra rätt med det.

Ingredienser:
  • Köttfärs
  • smör
  • broccoli
  • blomkål
  • soya
  • tomatpuré
  • spiskummin
  • ingefära
  • cayennepeppar
  • paprikapulver
  • riven muskotnöt
  • peppar
  • salt
Lägg blomkål och broccoli i vatten och koka upp.
Stek köttfärsen med en klick smör. Krydda efter smak, jag gillar kryddstark mat :). Sänk till låg värme och rör i lite soya, tomatpuré och creme fraiché.
När broccolin och blomkålen är färdiga, men fortfarande lite fasta, häll av vattnet och lägg i lite creme fraiché. Krydda efter egen smak med salt och peppar och kanske lite riven muskotnöt. Mosa ihop allt och låt det småkoka till all vätska är borta men se till att det inte bränner fast. Har du en mixer kan du använda den för att få en krämig konsistens.
Servera med grönsaker om du vill eller lägg det på salladsblad :)
Smaklig måltid!


Tagen med mobilkamera. Det ska komma finare bilder när jag fått tillbaka min kamera :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback