Inbillning?

Sov endast 3 timmar inatt, gick upp tidigt och tog mig till sjukhuset för vi skulle ha praktiska lektioner där. Det var väldigt intressant. På förmiddagen fick vi gå runt på 5 olika stationer och lösa läkemedelsuppgifter. Vissa frågor var riktigt kluriga men det gick :) Sen på eftermiddagen var det "föreläsning" om olika venkatetrar sen fick vi öva på att spola kateter. Väldigt intressant. Har svårt för att äta på morgonen så jag tog med mig en halv skiva mörkt bröd med hela korn med leverpastej på. Vet att man inte ska äta det men den halva skivan hade typ 15g kolhydrater så :) Sen vart det dags för lunch. Hade med mig resterna från igår men jag klarade inte ens att äta hälften sen vart jag proppmätt och höll mig faktiskt mätt tills jag kom hem kl 17.00 då jag tog en bit brie-ost med salami och remoulad. Innan det vart jag dock och storhandlade på CityGross. Ägg, bacon, grädde, smör, ost, korv, remoulad, kött, färs, kål, broccoli, blomkål och massa annat som jag aldrig brukar köpa. Dom feta sakerna alltså. Är så van vid att ta light-varianten så det kändes lite smått pinsamt i kassan när jag kom där med mina smarriga saker :P
En annan sak som är rolig att trots endast 3 timmars sömn så var jag pigg hela dagen även när läraren pratade om kateter i 2 timmar :P Brukar egentligen hålla på att somna framåt 14.00 :P Vet inte om det bara råkade bli så idag eller om det är den nya maten som gjorde det :P

Till kvällsmat blev det stekt kassler och stekt korv med grädd-kokt vitål. Låter så sjukt onyttigt så det inte är sant men ack så gott det var, recept kommer. Nu blir det lite tv och sen en snabb dusch :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback