Före-efter, 7 månader med LCHF

Jag vet att detta inte är nån WHOOAAA förändring. Men jag är nöjd. Jag tog det lugnt. Jag glömde inte bort att leva.
Lite naket men vafan, det är en viktblogg, folk förväntar sig att se resultat, för vem som helst kan skriva om att man tappat 15kg, det är bilderna som övertygar människor. Och kläderna kan göra sitt också, så drf tycker jag att "bikini"-bilder visar resultatet på bästa sett  Lite pinigt kanske men egentligen är det som att ha bikini på sig så vi får låssas det är det jag har på mig, och bikini-bilder lär det komma massor i sommar för då ska jag bära bikini med stolthet!! ;)

**Med "replika" menas att bilden inte är från oktober. Den bilden är från januari och jag försökte efterlikna oktober-kroppen och lyckades ganska bra**


*EDIT* Jag tränade ingenting under dessa sju månader, det är först nu som jag börjat ta tag i träningen.




Kommentarer
Linda

Härliga bilder! Så vill jag med se ut. En fråga. Hur mycket har du tränat under de sju månaderna du lchf:at på bilderna? L

2011-03-19 @ 15:09:51
YeNa

Jag har inte tränat nånting :)

Det är först nu jag börjar träna eftersom jag ville fokusera på kosten först och låta kroppen vänja sig vid att använda fett som bränsle :)

Jag åt mig alltså ner i vikt och träningen nu är mest för att få en fastare kropp.

2011-03-19 @ 15:12:35 | http://newyena.blogg.se/
Lollo

Härligt att kunna se skillnaden sådär, smart gjort med fotograferingen och ett stort YAY för att du vågar posta dem i bloggen ^^

YeNa

tack du! :D

Det är ju såhär kvinnor ser ut liksom, vi är inga Hollywood-dockor :D Jag är så nöjd med resultatet så jag skämms inte alls och hoppas bara kunna ge motivation till andra tjejer som kanske står stilla eller är osäkra på om LCHF fungerar :D

2011-03-20 @ 12:04:55 | http://newyena.blogg.se/
Linda

Hej!



jag har nu läst igenom heeela din blogg, inlägg för inlägg:) och jag älskar det du skriver!

Jag har en del övervikt som måste bortoch började läsa om olika kosthållningsmetoder, alltså nåt som inte bara är en diet utan något man kan hålla längre i livet oxå och gärna nåt där man inte behöver vara hungrig :)

Jag hittade då lchf och har nuläst en massa om det, hittade din blogg och har blivit peppad!

Vill berömma dig för att du verkligen klarat att lägga om din kost, och wowowowooow bilderna är jätte fina :)

en undran bara;hur går det med din viktnedgång nu? Tycker du att man märker mer skillnad på cm än kg? Och en sista sak som jag inte riktigt får ut av allt jag läser.Hurvet jag hur mycket jag får/bör äta varje dag av allt?hur räknar jag ut kolhydraterna jag får i mig om dagen, så fint som du lyckats göra??



u go girl! och fortsätt skriva!!

2011-04-07 @ 13:37:42
YeNa

Hej Linda, tack för din kommentar, vad glad jag blev^^

Just nu står jag lite stilla men har hört att det är mycket vanligt att ha lite uppehåll ibland just för kroppen vänjer sig. Har alltså inte tappat några kg på ett tag och inte mycket cm heller men jag känner att kläderna passar bättre så jag tror fettet omfördelar sig lite och "slätas ut" eller vad man ska säga. Har dessutom börjat träna så lite muskler har ju tillkommit.

Jag räknar ut mitt intag på www.minmat.net, gratis och enkelt.

Det finns tre bra riktlinjer, ingen är prio ett utan alla tre jobbar ihop och stämmer inte alltid till 100%:

Håll dig till 20g kolhydrater om dagenh.

Köp livsmedel med max 5% kolhydrater

Fett/(kolhydrater+protein)= lika med1 eller högre



Tycker du ska gå in på denna sida: http://www.familjeliv.se/Forum-24-64/m57425030-674.html där får du massa hjälp, jag finns också där under namnet yena89 :)

2011-04-07 @ 15:38:02 | http://newyena.blogg.se/
mathildaöhman

hej ! jätte kul att se ! jag tycker verkligen det var en woohaa förändring ! ser mycket skillnad jag ! bra jobbat ... jag håller på med lchf , men jag har mycket svårt att hålla mig ifrån socker som tex glass choklad osv. så jag undrar om du under denna period om du åt några sötsaker eller annat ? om inte , hur kunde du låta bli ? och hålla dig ifrån detta , gärna några tipps om hur jag ska lyckas du som kan !:)

KRAM !

2011-06-27 @ 23:03:59
Yena

Hej Mathilda,

tack för din kommentar, vad glad jag blir :)



Anledningen till att jag kunde låta bli var att jag år så "mycket" fett att jag helt enkelt aldrig var sötsugen/hungrig :)

Man slipper även blodsocker bergodalbaner eftersom blodsockret påverkas minimalt med LCHF. Sjunker blodsockret blir man ju sötsugen och måste äta igen.



Nu har jag dock fått problem med pengar och var tvungen att gå tillbaka till svältkost :(

2011-06-29 @ 11:24:58 | http://newyena.blogg.se/
Linda

Bra jobbat tjejen!! Syns stora resultat tycker jag! Från och med idag ska jag köra med LCHF till att börja med i 4 veckor. Det var då jag sökte på LCHF före & efter som jag hittade din blogg. :) Tack för inspirationen!

2011-08-10 @ 08:41:27 | http://livingmylifeforme.shapemeup.se
Ninjakossan

Inte det minsta pinsamt att posta dessa bilder ju, det är ju en kropp, inget konstigt!



Sjukt inspirerande tycker jag dessutom. Jag har börjat med LCHF (idag, haha) och söker nu före-efter bilder att ha som inspiration när modet tryter. Dessa läggs på inspirations-listan! :D

2011-08-11 @ 19:27:54 | http://www.ninjakossan.se
HannaKJonsson

Åhh vad roligt med lite bilder! Tack för det!

2012-01-26 @ 22:22:27 | http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback