Fina lockar?

Jag vet inte, och vill nog aldrig veta, hur mkt pengar jag brukade lägga på hårprodukter, som endå inte funkar. Redken, Kerastasé mm. 200kr för schampo, 500kr för inpackning. Inte blev håret finare för det.

Många andra med lockigt hår vet vad jag menar.
Hur ska man lyckas få fina väldefinierade lockar??
Har du testat allt men inget funkar?
Är ditt hår förstört av alla behandlinga. Färgning, blekning, permanent, platta håret och föna?

Här är svaret:

BALSAMMETODEN!
Lockigt hår behöver fukt. Otroligt mkt fukt. Så mkt fukt som inte ens märkesschampon för "torrt och skadat hår" kan ge. Oftast finns det även proteiner i såna schampon som gör att lockigt hår bli ännu mer prösigt.
Så vill du ha fina, väldefinierade lockar säger jag: Skippa schampo! Schampo torkar ut håret. Det innehåller silikoner som lägger sig som en hinna över håret. Det ser fint och glansigt ut. Men vad döljer sig under ytan? Jo, skadat och torrt hår.
När du istället använder balsam så tillför du fukt till håret utan att fuska till det med konstiga saker.

Blir håret rent? Ja det blir det, det gäller bara att massera in balsamet ordentligt för att få bort allt smuts.

Är du nyfiken? Besök då denhär sidan: Lockig.se

Mitt resultat:

Dag 1, sista schampot, all silikonbeläggning är borta och man ser hur håret mår egentligen:



Dag 2: Första Balsamtvätten. Lite bättre ser det ut:





Dag: 15, synliga resultat:




ca 1,5 månader senare.
Glänsande väldefinierade lockar!!:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback