Det lönar sig att föra matdagbok!

Alla ni som har svårt att gå ner fastän ni tror att ni göra allt rätt, ett litet tips från mig: Skriv kolhydrats-dagbok!
Det är så många kolhydrater man missar att räkna med när man gör det i huvvet. Jag brukade aldrig räkna med tomater, blomkål, ägg, spenat, krossade tomater mm.
Visserligen gick jag ner mkt i början ändå men sen stod det still.

Nu har jag börjat skriva upp allting och jag inser hur mkt jag missat! Istället för att ha legat på 20g om dagen har jag säkert legat på 30-40g. Somsagt, det är så mkt man missar! Nu känns det som att jag har koll och sen jag började skriva ner allt förra veckan har jag gått ner 2kg :) Så vågen börjar peka neråt igen och eftersom jag ska börja med träning nu så hoppas jag kunna tappa en 5-6 kg denna månaden :)

LCHF kräver kunskap! Så precis som du förut brukade räkna kalorier så räkna kolhydrater. Men det är SÅ mkt enklare att räkna kolhydrater. Så mkt mer motiverande också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback