Ägg- och Baconmuffins

Fick en kommentar och det påminnde mig om att det kanske är dags för lite recept igen. Just muffinsen efterfrågades och dom är himmelsk goda!

Såhär gjorde jag:

Ingredienser:
10 ägg
1 dl vispgrädde
2 dl ost (gärna med smak)
2 pkt bacon
peppar

Man kan välja annat att ha med också tex hackade oliver, fetasot, zuchini, champinjoner eller purjolök

Gör så här:
Blanda ägg, grädde och ost.
Klipp baconet i små bitar och stek knaprigt.

Blanda baconen med äggröran, peppra.

Häll sedan smeten i muffinsformar. Jag rekommenderar stora muffinsformar och gärna 2-3 stk så det blir stabilt eller ännu bättre lägg formarna i en muffinsplåt eller vad det heter :P Fyll inte formen helt, bara 2/3 för dom reser sig en del.
In i ugnen i ca 175 grader i 20 minuter eller tills dom fått färg. Stick gärna med en gaffel också, den ska inte vara kletig. Dom reser sig först dom sista 5 minuterna.

Perfekt att ta ut ur kylen på morgonen, värma i micron en minut och njuta av snabba ägg och bacon :)




Kommentarer
Lollo

Så underbart recept! Som snabbfrukost som du skrev, eller att ta med som matsäck :) Tack att du delar med dig! ^^

Beffa

Hur många blir det? :)

2011-03-26 @ 13:32:28 | http://beffa.blogg.se/
YeNa

25 små ungefär tror jag :)

2011-03-28 @ 21:23:17 | http://newyena.blogg.se/
YeNa

25 små ungefär tror jag :)

2011-03-28 @ 21:24:38 | http://newyena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback