"Ska du ha pommes till din LC-burgare?"...Eh O.o?

Häromdan vart jag på MAX med lilla Semlan för vi skulle ta och käka deras LowCarb-burgare. Jag gillar den, den är helt ok och ska enligt dem bara innheålla 6,6g carbs och 32g fett. Det enda jag inte gillar är dressingen. Eller den är god, men VÄLDIGT söt och dom har själv sagt att det är socker (2,5g kolhydrater per portion) i den (original-dressing) även om vissa påstått att det är sötningsmedel.
Nåväl, till det ska jag såklart ha salladen, finns även bönsallad till dem som är mindre strikta.
Till min dressing brukar jag köpa Sourcream-Peppar dippen, som jag nu såg innehåller 2,8g per portion så får byta till Green&Garlic som bara har 1,1g per portion. Även smältosten verkar vara helt godkänt med sina 4,5g kolhydrater om man nu vill unna sig nåt gott och inte är så jätte noga med tillsatser.

Hursom helst!
Vi beställde alltså våra burgare och han frågade om vi skulle ha pommes till.......pommes...till en LOW CARB burgare....ibland förvånas jag verkligen över hur dumma folk är. Det slår nästan folk som inte vet vad skillnaden mellan kolhydrat och kalori är. Jag sa iaf, NÄ sallad ska vi ha. Vad tror du inte händer? Jo, han ställer pommes på brickan! och jag skriker ut NEJ! vi ska ha sallad (jag och Semlan började bli smått irriterade eftersom vi dels var hungriga och dels hade bråttom och redan hade stått och väntat i 30 min). Snabbt som fankens bytte han då ut djävulens påfund (pommesen) mot sallad (som SJÄLVKLART hade en NON FAT dressing i, FY PYTON säger jag bara så den slängdes).

Så nu kunde vi äntligen ta våran dricka (Cola Zero mmmhhh) och sätta oss. Ha Dressingen i salladen och mummsa i sig hamburgaren. Den är svår att äta så tur dom ställer ut papptallrikar. Extremt mycket sallad, lite kött och sockerdressing...kan det bli bättre?


Överväger att beställa utan dressing men extra ost nästa gång och ha på Green&Garlic dressingen och Bea-sås.


Kommentarer
Anette

Jag hittade ett recept (i Expressens söndagsbilaga för någon månad sen, dom kallade rätterna för LCHP-rätter) på hemmagjorda burgare men i stället för bröd var det aubergineskivor, i samma receptartikel var där med en Lasagne där auberginen avlöser pastaplattorna. Jag provade att göra lasagnen och den var huuur god som helst ;.) Auberginen gav även lite tuggmotstånd, så det kändes liksom "rätt" i munnen...

2011-04-17 @ 14:04:10
YeNa

Vad gott! Älskar aubergine så det får jag testa nåndag! :)

2011-04-17 @ 15:32:47 | http://newyena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback