Första feta dagen

Känns som att jag bara åt onyttiga äckliga saker. Enligt LCHF var det jätte bra men det känns lite äckligt med allt fett.
Till lunch blev det kalkonkorv med majonäs, som jag skrapade bort efter 2a biten och hade på senap istället :P
Brukar bli sugen på nånting på eftermiddagen men inte idag.
Vid 17.30 fixade jag kvällsmat. Stekte köttfärs med lite smör (brukar aldrig steka i smör för jag tycker färsen i sig innehåller tillräckligt med fett), kryddade med lite peppar, salt, paprikapulver, ingefära, cayennepeppar och spiskummin, lite som en tacokrydda. Sen hade jag på lite soya och liiiite ketchup och sen creme fraiche.
Till det kokade jag broccoli och blomkål och när det vart mjukt blandades det med salt, peppar och creme fraiche och mosades ihop. La upp allting på salladsblad på en liten tallrik och började hugga i.
Tur att jag inte tog en till portion för när hungerkänslan väl satte in så vart jag sjukt mätt!
Gott var det dock så resterna ska jag ha med till sjukhuset imorgon :)
Tagen med mobilkamera så det ser inte så trevligt ut (själva upplägget och konstistenen var ju inte så fin i sig så) men skulle jag inte vara så mätt skulle jag lätt äta upp resten nu :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback