YeNa goes natural

När jag och min bror växte upp fick vi nästan aldrig medicin när vi var sjuka. Mamma tyckte inte om läkemedel och vaccinationer skulle vi absolut inte ha om det inte var tvunget. Hon handlade mycket naturläkemedel och när vi hade öroninflammation hackade hon helt enkelt bara lök, virade in det i en handduk som vi sen fick trycka mot örat, det gick över efter bara nån dag :)
Själv älskar jag Belladonna, det är min mirakelmedicin, den hjälper mot ALLT! Jag får halsfluss några gånger om året och istället för att springa till sjukhuset och få mig en dos antibiotika så käkar jag istället mina små söta pärlor och blir frisk på en 3-4 dagar istället för att ligga utslagen i sängen i flera veckor och bli alltmer resistent mot antibiotikan.
När det var den där ack så jobbiga svininfluensan som kom, som ju inte alls var så extrem som alla förutspådde, vägrade ta vaccinet. Vaför skulle jag vilja spruta i mig några nanokroppar? nejtack! Jag överlevde medan andra blev sjuka av vaccinet :)
Nu är det ju inte bara när jag är sjuk som jag använder mig av naturen utan jag har även börjat ändra mina hårvanor. I helgen färgade jag mitt hår md henna. Efter många års blekning och färgning är mitt hår totalt förstörd plus att jag säkert bidragit till en sur sjö nånstans. Mitt hår känns jätte bra nu och färgen är mer levande än med kemisk förg eftersom henna lägger sig runt hårstrået istället för att öppna upp det och ta bort gammal färg som kemisk färg gör.
Nu har jag börjat leta efter organiskt schampo med men det är ju så himlans dyrt! Och balsam metoden gillar jag inte riktigt :/ Man är ju så otroligt van vid att det ska löddra men tar man bort sulfaterna gör det ju inte det :P Sen kommer mitt hår nog se bajs ut i nån månad innan det har vant sig vid nya schampot och allt annat skit såsom silikoner har tvättats ut :P
Funderar på TiGis love peace and the planet, dom säger ju att dom itne har några sulfater i och det är nog det viktigaste för mig till en början. Den är 71%organiskt.
Till kroppen använder jag thinkhappy's Organic Surge tropical bergamot som doftar så ljuvligt att man blir beroende!

Försöker även att köpa så mkt ekologist som budgeten tillåter. Katterna får svensk mat dom också :)

Nu gäller det bara att stänga av tv'n ordentligt och dra ut sladdar innan man lägger sig, kan säkert spara in en 30% då...även fast jag inte betalar el seperat så kan ju hyresvärden bli glad ^^

Nu kommer jag inte på nå mer....men eh...TÄNK PÅ MILJÖN!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback