Synder, Släkt, Stockholm...och tatueringar

I torsdags åkte jag till sthlm för att hälsa på mormor. Mamma var också där för hon skulle på konferans så det var kul att se henne :) Vi hade väldigt trevligt och man märker verkligen att man saknar mammas mat :P
I torsdags när mamma hämtade mig från stationen åkte vi först och handlade och sen ville jag kolla in en tatuerings studio som skulle ligga på vägen hem. Killen där snackade inte så mkt svenska men var supertrevlig. Jag sa vad jag ville ha för tatueringen och frågade hur mkt det skulle kosta hos han, 500 skulle det gå på, vilket är sjuuuukt billigt. Trodde inte han skulle ha nån tid innan jag åker tillbaka till Sundsvall men mamma frågade och visst kunde han kl 12 på fredag. Då blev jag jätte nervös för jag var ju tvungen och bestämma mig. Till slut så bokade vi in den tiden och åkte hem till mormor. Lagade massa god mat som sagt och dagen efter vart det dags att ta sig in till stan igen. Mamma sa att hon absolut INTE skulle vara med och att jag skulle få sitta där ensam, supernervös som jag var. Men hon tyckte så mkt om den killen som skulle tatuera och dom skämtade och mamma följde med in till rummet och tittade på och var jätte intresserad medan jag bara satt där och skakade av rädsla. Till slut blev det så att mamma stannade kvar och höll handen :P Först tyckte jag inte det gjorde så ont men sen kom han till mitten av handleden och där gjorde det fruktansvärt ont. Kändes som att han hackade sönder min arm :P Men det tog bara 13 min och efter typ 5 minuter började slappna av och då gick det bättre. Nu efteråt tyckte jag inte det var så farligt och skulle lätt kunna göra om det. Han gjorde ett otroligt bra jobb, fyllde med lite vitt och gjorde även en liten "skugga". Jag sa bara var han skulle skriva, sen fick han bestämma design och han klarade det utmärkt :) Nyfiken på vad det är på tatuering nu? ;) Kolla här ska du se:



Under den ska jag ha denna här och under det ska jag skriva "saves" i samma typsnitt som den jag har nu fast lite mindre. Nästa blir att skriva "Galatian 6:17" (Finally, let no one cause me trouble, for I bear on my body the marks of Jesus.) över revbenen, stort på längden. Ska göra helvetiskt ont men det får man stå ut med.
Kan verka extremt för de som inte tror men för mig betyder detta väldigt mycket. Tror heller inte jag kommer ha svårt att få jobb även fast jag ska jobba som sjuksköterska. Har en del ärr på armen och tror jag skulle få mer konstiga blickar för dem än om jag täcker över dem med tatueringar.

Sen på lördag vart det o stiga upp tidigt för 06.30 kom taxin som skulle ta oss in till stan. Därifrån tog vi båda pendeln till Stockholm C och sen vart det o säga hejdå :( Som en typisk mamma skrek hon ju efter mig och vinkade och hade sig :P
Tog mig bort till Täby för att lämna min tunga tunga väska hos morbror och kusinerna var superglada att se mig :) Dom har blivit så stora nu, framförallt den minsta, känns som det var igår jag bytte blöja på dom :P
Det blev lite frukost och små samtal med morbror det var trevligt :) Åkte sen in till stan med han och alla kusiner och träffade Mirjam, det var jätte kul att se henne. Vi skulle gå och äta och jag kände på mig att det skulle bli lite svårt med tanke på att jag ju äter LCHF. Det blev iaf Jenssens Biffhus (?), beställde en Medium lunchbiff som vart sådär perfekt rosa i mitten, och potatis, men dom fick Mirjam :P Jag tog en extra sallad istället :P såsen vart dock lite svårare o välja för jag vet att  dom har socker i sina såser. Valde en pepparsås för en sån brukar ju inte vara söt men det var den visst. Skitsamma tänkte jag, ja går ut o äter typ 10 gånger per år så då kan man likaväl unna sig lite :) Gott vart det och sen efter det gick vi till nya Cupcakes butiken och köpte varsin stor och en som vi delade. Fick jätte ont i magen av socker och mjölet men det var de värt för dom var himmelskt goda!!
Skulle egentligen träffat Jimmy men det blev inte av så jag mötte morbror och familjen vid hötorget och åkte hem med dom :) På söndag var jag bara hemma och tog det lugnt, spelade lite Nintendo Wii med Amanda och klara och sen tvättade jag håret och fixade till mig för jag skulle dra och träffa Jocke som jag inte träffat och pratat med på ett år. Vi skulle egentligen setts på stan men till slut var vi hemma hos han istället. Det var jätte kul att prata och sånt. Han är en sån som man kan diskutera med väldigt mycket, men samtidigt brukar han reta mig när jag säger fel och sen blir osäker och säger ännu mera fel. Vi hade så trevligt att jag såklart missade sista tåget hem så jag fick stanna över till kl 5 då första skulle gå. Blev dock ingen sömn utan vi kollade på Predators som vart lite otäck ibland och sen kollade jag på Snabba Cash och han nördade på datorn o spelade spel. När det var dags att åka vart jag pisstrött och mitt tåg hem till sundsvall skulle ju gå 08.28 så. Hade ont i magen när jag kom hem och mådde allmänt dålig, antar det var pga maten o muffinsen. Bokade om tåget till ett senare tåg och gick o la mig och mådde mycket bättre när jag sen satte mig på tåget hem :)

Jaa, det var typ min helg, skulle egentligen pluggat men så blev det inte så det gäller o plugga 24/7 nu!


Kommentarer
Alessandra

Fint! Hur många har du? :)

2011-01-17 @ 23:07:35 | http://alessandra.se
NewYena

SVAR: Tackar :) Än sålänge bara denna men det är en ny på g om nån månad när jag fått ihop pengar :)

2011-01-19 @ 00:19:08 | http://newyena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback