LCHF-kylskåp

Har äntligen fått tillbaka kameran från min kära mamma så nu kan jag ta lite finare bilder på mat och annat :D

Vart och handlade precis och när jag tittade in i kylskåpet efter jag packat upp kände jag att jag måste dela med mig :)
Det som finns där har innan ansetts vara onyttigheter och undatags-mat :P




Grädde :D till såser och te och kaffe och omlett och massa annat :D Har dock lite kolhydrater så man får vara försiktigt, det blir snabbt för mkt :P Sen en god bernaise...föredrar Rydbergs gourmet för den har minst kolhydrater och är jätte god med denna hade mindre än 0,5g :) Creme fraiche till tacos och såser och så min älskade bregott :D Bakom grädden finns lite sylt och Mango Chutney till om man får besök av vänner :)




Ägg!! :D Stekt ägg på morgonen med min ekologiska kryddsalt som jag fick av mamma och lite peppar är det godaste som finns :D Eller till omlett eller Oopsies. Och massa köttfärs, till tacos, hamburgare, köttbullar och köttfärssås ^^ Ketchupen har jag sparat den med till gäster :)




Tomater, fet ost, bacon och korvar :D korv är lite svårt att hitta för det innehåller så mkt mjöl och annat :/ Vet att Lidl har bra korvar men det ligger lite längre bort så dom fick duga :) Bratwurst, 5g kolhydrater per korv :)



Senap, fransk senap, älskad majonäs från felix (den har bara 2g kolhydrater/100g :) eller 3 kanske de va. Mer sås, dressing med 3g kolhydrater och lite sprit och likör :) kan va gott med en liten skvätt lite då och då :)


Jao det vart vad jag hade i kylskåpet. Känns fortfarande lite jobbigt o handla, som idag med all bernaise och grädde :( Men jag har tappat 10kg med den maten så :)

Idag blev det en köpt kyckling med bernaisesås och lite gurka :) Jag åt det man fick pilla fram, brösten ska jag äta imorgon :) Mumms :)

Nu ska jag plugga , har tenta snart :)


Lite roliga citat som avslut

"I'm a big fan of the Mars Bar Diet. You don't eat the Mars bar, you stick it up your arse and let a Rottweiler chase you home."
Billy Connolly (Scottish actor, comedian)


"I've decided that perhaps I'm bulimic and just keep forgetting to purge."
Paula Poundstone (comedian)

"The second day of a diet is always easier than the first. By the second day you're off it."
Jackie Gleason

"Dieting: A system of starving yourself to death so you can live a little longer."
Jan Murray

"A diet is when you watch what you eat and wish you could eat what you watch."
Hermione Gingold, actress

"I have a great diet. You're allowed to eat anything you want, but you must eat it with naked fat people.
Ed Bluestone (Comedian)


Kommentarer
Elin

Lägg upp en bild på dig så man får se resultatet?:) Känns som 10kg är lite väl mycket?:) Super bra blogg!

2010-10-31 @ 19:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback